Oplettende Google-gebruikers zagen afgelopen week een Pac-Man-logo op de voorpagina van de zoekmachine. Wie op ‘Insert Coin’ klikte, kon zelfs een potje Pac-Man spelen in de browser. Het gevolg? Een wereldwijde schade van 120 miljoen dollar.

Gebruikers bleven op de dag van het dertig jarig bestaan van het legendarische spel Pac-Man 36 seconden langer op Google-pagina’s. Waarschijnlijk bleven de mensen hangen om een potje Pac-Man te spelen in Google.

In totaal heeft dit grapje van Google werkgevers 120 miljoen dollar aan productiviteit gekost.

Meer zoekresultaten
Door het Pac-Man-logo zochten meer mensen op de desbetreffende dag naar Pac-Man. De stijging zou veroorzaakt kunnen zijn door het dertig jarig bestaan van Pac-Man, maar ook omdat mensen Pac-Man in het logo zagen.

Unieke mogelijkheden
What’s next? Gaat Nintendo net voor de release van Super Mario Galaxy 2 het logo kopen van Google? Of verandert het logo in een biertap op het zoveelste jubileum van Heineken? Waarschijnlijk gaat Google niet zo ver. Of is het Pac-Man-logo een voorbode van wat gaat komen?

Spelen?
Wie het stiekem wel leuk vindt, kan Pac-Man spelen op Google.com!