Leven er aliens in zwarte gaten?

Is het mogelijk dat er buitenaardse wezens leven in zwarte gaten? Jazeker, aldus een nieuwe theorie.

Volgens de Russische fysicus Vyacheslav I. Dokuchaev is het mogelijk dat er zich werelden bevinden achter de waarnemingshorizon. Dit betekent dat dit soort werelden niet zichtbaar zijn vanaf de aarde, maar wel bestaan.

Sommige zwarte gaten zijn elektrisch geladen en draaien om hun as, waardoor er een gebied achter de waarnemingshorizon kan ontstaan waar de ruimte-tijd normaal is. Dit gebied wordt de binnenste Cauchy-regio genoemd.

Stabiele baan
Als een geladen en roterend zwart gat groot genoeg is, dan worden de getijdenwerkingen in de binnenste Cauchy-regio verzwakt. Hierdoor vallen objecten rondom de singulariteit niet in het centrum van het zwarte gat, maar blijven ze stabiel rondom de singulariteit draaien. Planeten en sterren kunnen dus lange tijd overleven.

Kanttekeningen
Wel zijn er enkele kanttekeningen. Als buitenaards leven in een zwart gat wil overleven, dan is er hitte en licht nodig. Volgens Dokuchaev geven de fotonen rondom het zwarte gat voldoende licht af en kunnen de aliens energie aftappen van de singulariteit van het zwarte gat. Daarnaast moeten de buitenaardse wezens tegen de nodige straling kunnen, anders dan zullen zij het niet lang uithouden in een zwart gat.

Schuilplaats
Aangezien sterren en planeten in een zwart gat verborgen blijven, is het een mooie plek om te schuilen. Aan de andere kant: eenmaal voorbij de waarnemingshorizon is er geen weg meer terug.