De oplaadpaaltjes schieten als paddenstoelen uit de grond en er verschijnen steeds meer elektrische auto’s op de openbare weg. Wanneer rijden we allemaal elektrisch?

Het is een feit dat het aantal elektrische auto’s in Nederland toeneemt. In 2012 reden er minder dan 10.000 elektrische auto’s op de Nederlandse wegen, terwijl dat er op 31 december 2014 ruim 46.000 waren. De overgrote meerderheid van alle elektrische auto’s is een hybride, oftewel een auto die deels elektrisch en deels op een brandstof (bijvoorbeeld diesel of benzine) rijdt.

Het aantal elektrische voertuigen zal de komende jaren flink toenemen. Dit komt o.a. door het feit dat er steeds meer laadpunten zijn. Het aantal (semi-)publieke laadpunten groeide van bijna 4.000 in 2012 naar 12.000 in 2014. Ook worden accu’s steeds beter, waardoor elektrische auto’s alsmaar verder kunnen rijden op één lading.

Het is een feit dat we ooit allemaal elektrisch rijden, al zullen velen eerst overstappen op een plug-in hybride, zoals de Mitsubishi Outlander PHEV. Dit is de eerste plug-in hybride SUV, uitgerust met een elektromotor en een verbrandingsmotor. De actieradius van het accupakket is 52 kilometer, wat voldoende is voor de gemiddelde automobilist. Is een rit langer dan 52 kilometer? Dan wordt er automatisch overgeschakeld naar de verbrandingsmotor.

Interieur_Design_Mitsubishi Outlander PHEV

Betaalbaar elektrisch rijden
De Mitsubishi Outlander PHEV heeft enkele voordelen. De twee kleine elektromotoren zorgen ervoor dat elektrisch rijden voor iedereen betaalbaar is. Door de verbrandingsmotor is het bereik heel groot en hoef je nooit paniekerig op zoek naar een oplaadpaaltje. Een ander voordeel is dat de Outlander PHEV snelladen ondersteunt, waardoor de accu van je auto in een half uur tijd tot 80 procent vol is.

Onderweg naar 100% elektrisch
Rijden we in 2020 allemaal elektrisch? Nee, waarschijnlijk niet, maar dankzij Mitsubishi Motors – en andere automerken die investeren in elektrisch rijden – verdwijnt de ouderwetse auto met alleen een verbrandingsmotor de komende jaren wel uit het straatbeeld.

Elektrisch rijden vanaf €103,- netto per maand
De Outlander PHEV valt tot 31 december in het lage bijtellingstarief van zeven procent en is daarom aantrekkelijk voor leaserijders. Registreer je voor 31 december en je rijdt de Outlander PHEV Business Edition de komende vijf jaar met een bijtelling vanaf 103 euro netto per maand.